CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Selasa, 22 Mac 2011

minggu yang mendesak!!!! arrghhhhhh

da minggu 11 sekarang....
jangan la paksa ak anta asemen.....x siap ag neh...
nak anta sem depan buley x????
plizzz......
ak x sedia nak p camping...
kta camping cuti sem satgi buley x ???
penat lah.....
plizzzzz.........

tolong! tolong! tolong! merayu sangat-sangat.......


Selasa, 15 Mac 2011

Apabila kamu berkawan dengan lelaki...

perkongsian yang disengajakan untuk tatapan gadis-gadih indah di luar sana...
biasalah..kadangkala kita ni lalai & alpa terutamanya diri ini....
sila hayati andai anda suka...sila!!!


Apabila kamu berkawan dengan lelaki, Ingatlah
ada dua pilihan terbentang.
Satu,
Kamu jadi seperti kelapa..
Mudah diperolehi..
Diparut..
Diperah..
Dan diambil santannya..
Lepas tu hampasnya dibuang..

Kedua,
Kamu menjadi sebutir mutiara..
Berada di dasar lautan..
Tersimpan rapi..
Di lindungi kulit..
Bukan senang nak melihat..
Apa lagi mendapatkannya..
Hanya orang yang bertuah..
Berusaha menyelami dasar lautan..
Dapat memperolehinya..
Harganya mahal sekali..
Dan ia akan disimpan selamanya..

Jadi,
Kamu pilihlah samada hendak jadi kelapa
ataupun mutiara???

di sebalik santan...
menjadi penyedap makanan...
diperah segala kenikmatan..
dengan mudah jatuh menjadi titisan...
akhirnya kari habis dimakan...
pulut panggang sisa habis ditelan..
dan santan hilang tak jadi ingatan...
yang terasa lazat hanya kari dan pulut panggang...
orang tak kenang jasa santan...

mutiara..
tertanam didasar yang paling dalam..
sukar andai megharap jadi perhatian kerana
dilapisi kulit keras menghadang...
namun kiranya ditemui insan...
akan menjadi permata hiasan..
terletak tinggi di cincin idaman...
atau dileher nan jinjang..
atau di lengan menawan..
makin lama mutiara tertanam..
makin tinggi nilaian...

tentukan mana satu pilihan..

menjadi santan...
mudah jadi perhatian..
tapi hanya sebentar jadi santapan...
kemudian hilang sgala nikmat dan pujian..

menjadi mutiara..
sukar ditemukan..
namun bila dihias indah gadis perawan..
hilang ia... tangisan mengiringi berzaman

edit from: Nur Syuhaidah

Ahad, 13 Mac 2011

dear, my future husband...


semakin hari, semakin nampak apa yg ak maokn dalam hidup ni...beginning of my new life..yg mne knl ak sblm ni, must plek..pic2 freehair ak suma xde...i think, i should delete all da pics...ak nak berusaha tuk berubah menjadi gurl yg solehah...sum1 have told me.."gurl perlu jaga apa yg dye ada coz sejahat2 laki..dye must nak pilih gurl2 yang baik2 tuk dijadikan isteri supaya zuriatnya terpelihara..tp ALLAH maha adil..baik untuk yg baik dan sebaliknya...".. ble dgr je kte2 tu..tersentuh hati aku..ak nak kn suami yg baik, yg pndai jge ak..syg ak..jd x salah kalu ak usha nak kn terbaik dalam hidup ak...segalanya bermula dr diri sendiri....for my future husband..i don't know where are u n who are u??...ketahuilah sy cari awk....sy harap kte akan diketemukan 1 hr nnty...awk cari sy jugak yer.....!!!

awak..mungkin sy xkn dapat yg selengkap2nya dr syarat2 yg dituntut oleh syaraq dalam mencari pasangan hidup iaitu agama,keturunan,harta,cantik..tp sekurg2nya awak ada agama pn sudah memadai untuk saya...saya ni da la x bagus dalam bab2 agama ni..jd sy nak awak dorong sy..bimbing saya sebab sy x punya iman yg kuat tuk bangun sendiri...

awak...sy suka suami sy kuat brusaha..jd awk pn kne lah kuat..nak tanggung saya ngn anak2..kan2..tp xde la sy mintak awak kerja pg ptg siang mlm sampai xde masa tuk family..hee..ble awak kuar cari rezeki..sy hope rezeki tu halal..ingat tao!!..x kisah la pe pekerjaan skali pn tp asalkn halal..ble awak blek dr kerja..sy akan sambut awak di hadapan pintu dgn penuh kasih syg..nak tlg bukakkn stokin awak pn sy x kisah..huhu..

lepas tu..sy harap awk paham sy..sy ni nty mybe akan jd seorang isteri yg bekerjaya..awk kisah x??? ermmm awk bg kn sy kerja...ok ap jd cikgu...kerja yg mulia tu..sy harap awk sokong sy dr segala aspek..tp kalu sy salah..awk tegur la sy....kalu sy terabaikn rumah tangga kite..sy minta mf...jd, awk kne tegas cikit ngn sy...sy ni mnja..mengade2...ingat tau...

warna warni mcm pelangi..
nmpk pulak mcm naga...
bergaduh jgn smpai membenci...
e2 adat berumah tgga...

awak...kalu kte gaduh..awk jgn la cari bini len...sy takot awk tgglkn sy....tp kalu x gaduh pn x best gak..nmpk suram je kn...xpe awk..kte gaduh2 mnje da la...sy suka kalu gitu...

ermmm...awk, sy x larat da nak tulis...mcm2 benanye sy nak kan...huhuhu...tp insya_ALLAH..sumanya adalah untuk kebaikkn kte bersama...smoga jodoh kte akan kekal...setiap hari sy akan berdoa untuk kebahagian kita dan kekal ke akhirnya....tp yg utama skali semoga kita ketemu wahai my future husband....hee...
.....sincerely from kasih.....

hari-hari indah di akhir semester


bilakah hari terakhir sy tu
k sem 4 ni??
harus merancang tuk pulang ke kg halaman...
mari kita tinjau-tinjau....
seterusnya di bawah merupkan hari-hari indah di upsi...
tinggal lebih kurang sebulan nak hadapi semua tu...
bagaimana ngn kamu, kamu dan kamu??
sudah sediakah??

Exam Schedule
Semester 2 Sesi 2010/2011
CodeDescDateTime

1PPB2033Business Communication16/04/201109:00 AM
2PAT3033Pencukaian25/04/201109:00 AM
3EDU3034Pengurusan Pembelajaran30/04/201109:00 AM
4PAF2023Perakaunan Kewangan II29/04/201109:00 AM
5UKK1041Kelana Siswa I No Final Exam
6PPU1043Kreativiti dan Inovasi No Final Exam


pape pun gudluck pada rakan-rakan yang bakal menghadapi exam...
semoga success!!!

GBS..freindship ever after

rasanya semua org kat sekolah, kat kolej, or kat "u" must ada geng masing-masing..
x kira la berapa ramai dalam satu geng an...
mereka tu suma dikira sebagai rakan baik...
yang kat bawah ni adalah membe2 kamceng aku masa kat kolej matrikulasi perlis (kmp)
ok! bermula dari kiri..
(ijah + ayu + anis[me] + dila + dayah + syikin)


nak dijadikan cerita, selepas je tamat pengajian di kmp kami suma membawa haluan masing-masing...
semua orang x dapat "u" yang sama...
even kami x sama u..persahabatan tu x putus pun...
alhamdulillah kami masing berhubung n kadang kala spent masa b'sma..bercuti bersama....
tp...sampai sekarang, kalu berjumpa pn x semua ahli ad...errmm x kisah la tu...
semoga di masa yang akan datang kami akan berkumpul lagi....


ok! apa e2 GBS??
yup..gbs tu memang geng bas sekolah pn...hehe...
ntah mcm mna la nama tu terlekat tuk geng kami neh....
mungkin ia disebabkan ini kot....

see...kami dalam bus...muahahaha...agaknya time ni la nama geng kami diputuskan...
mmg nmpk kebudak-budakkan sikit..tp itu satu realiti...mmg cam budak2 sungguh kami neh...hehe...
sumanya sweet aje...

semoga persahabatan ni berkekalan sehingga akhir hayat...dan seterusnya....
terima kasih sahabat!!

x lupa jua pada dak2 kelas ak..A1T6..

kelas a1t6 ni ada video dye sendiri au...sweet moment..
jom layan!


video